gym_heart.doctorcare

Ακόμα και λίγη γυμναστική προστατεύει την καρδιά των γυναικών

Οι νέες γυναίκες που γυμνάζονται μόλις 2,5 ώρες την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου έως και 25%, σύμφωνα με αμερικανική μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Circulation.

«Οι επιλογές και συνήθειες μας στο πρώτο μισό της ζωής μας είναι ικανές να καθορίσουν την κατάστασης της υγείας μας και την απαλλαγή μας από χρόνιες παθήσεις στο δεύτερο μισό της ζωής μας» σχολιάζει η συγγραφέας της μελέτης Ειρήνη Μίχου, επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικής και Επιδημιολογίας στην Ιατρική Σχολή «Johns Hopkins» της Βαλτιμόρης.

Η Δρ Μίχου και η συνεργάτιδά της Αντρεα Τσομιστεκ, μελέτησαν στοιχεία που αφορούσαν περισσότερες από 97.000 γυναίκες, 27-44 ετών, που είχαν λάβει μέρος στη μελέτη Nurses’ Health Study 2.

Συγκεκριμένα εστίασαν στη συχνότητα, ποσότητα χρόνου, ένταση και είδος της προτιμητέας σωματικής άσκησης που ανέφεραν οι γυναίκες. Κατά τη διάρκεια της 20ετους μελέτης, 544 γυναίκες εκδήλωσαν καρδιακή νόσο.

Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι οι γυναίκες που ήταν περισσότερο σωματικά δραστήριες κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου, δηλαδή 25% χαμηλότερο από αυτές που γυμνάζονταν ελάχιστα.

Η γυμναστική δεν χρειαζόταν να είναι έντονη. Μάλιστα, η μέτριας έντασης άθληση, όπως το ζωηρό περπάτημα, σχετίστηκε με τον χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Οι γυναίκες που ωφελούνταν περισσότερο ήταν αυτές που γυμνάζονταν πιο πολύ, δηλαδή τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.

Να σημειωθεί δε, ότι δεν έπαιζε ρόλο το σωματικό βάρος της γυναίκας όταν άρχισε να γυμνάζεται για να μειωθεί ο κίνδυνος καρδιακής νόσου.

«Τα 150 λεπτά μπορούν να αφορούν μέτρια έως έντονη άθληση, κατανεμημένα σε όσα περισσότερα διαστήματα θέλει η γυναίκα, την εβδομάδα. Είτε πηγαίνει κανείς στο γυμναστήριο, είτε περπατά, κάνει ποδήλατο ή άλλη μέτρια σωματική δραστηριότητα, μειώνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου» εξηγεί η Δρ Τσομιστεκ.

Και η Δρ Μίχου υπενθυμίζει ότι «η αυξημένη σωματική δραστηριότητα έχει ήδη αποδειχθεί από προηγούμενες μελέτες ότι μειώνει την εμφάνιση καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού επεισοδίου, καρκίνων, διαβήτη και πολλών άλλων χρόνιων καταστάσεων υγείας».

Οι ερευνήτριες συμπληρώνουν επίσης ότι και οι άνδρες μπορούν να έχουν όμοια οφέλη με λίγες ώρες γυμναστική την εβδομάδα.

Πηγή: health.in.gr